Dag 9, dinsdag 18 juni

18 juni 2019 - Bad Harzburg, Duitsland

Bad-Gandersheim-Bad Harzburg

Vanmorgen bijtijds wakker en om iets over 9u rijden we de camping af. We komen nu echt in de Harz en dat merken we ook, heel veel klimmen en gelukkig ook dalen.

Bospad

We fietsen heel veel onverhard, soms op gewoon bosondergrond maar ook nogal eens op grindachtige wegen of wegen met steentjes en daar nog wat resten asfalt overheen. Voor zowel klimmen als dalen niet al te fijn. Het is weer een hele andere tocht dan gisteren, veel door de bossen met prachtige vergezichten. Op 2e foto is een stipje te zien dat is een roofvogel.

Uitzicht net na GoslarFoto met roofvogel

De klimmetjes zijn af en toe zo steil dat we moeten lopen en daarna weer uitpuffen. We fietsen 61,8 km en hebben 1227 hoogtemeters,  dat is behoorlijk wat, dus we weten waar we moe van zijn.

Was pittig

Rond 12u zijn we in Goslar een stadje gesticht in 922, al best oud dus, mooie gebouwen.

Goslar

LunchLunchGoslar

We eten op het marktplein een pannenkoek en gaan dan weer verder met klimmen en dalen. De houthandel is hier ook actief, er rijden regelmatig grote vrachtwagens in en uit het bos.

Weer even uitpuffen

Aan de kant voor houtvrachtwagen

Om half 4 komen we aan op een camping in Bad Harzburg. Ze hebben hier heen trekkersveld dus helaas geen picknicktafel, maar we zitten nog maar 5 minuten even wat te drinken en daar komt al een man aan met 2 stoelen en een tafel, super lief en heel fijn.

Camping Bad HarzburgAvondeten

Gefietst 61,8km

Overnachting campingplatz De Wölfe von Wolfstein

1. Dini Bal:
    18 juni 2019
    Het is daar zo te zien nergens nog druk op de campings. Er zijn nog veel aardige mensen dat zie je maar weer met die tafel en stoelen,leuk hoor.
  2. Rianne van der Knijff:
    18 juni 2019
    Campings zijn heel wisselend, op de meeste staan veel vaste caravans, maar echt druk is het nauwelijks