Dag 17, woensdag 26 juni

26 juni 2019 - Berlijn, Duitsland

Berlijn

Ook al fietsen we niet meer van de ene naar de andere plek, maak toch maar even de vakantie af door de dagen in Berlijn ook te vertellen.

Vanmorgen na het ontbijt lopend naar Checkpoint Charlie,  zo'n 20 minuten dus prima te doen, het was toen al wel 27 graden (9.30u)

Checkpoint Charlie20190626_101552Checkpoint Charlie

Checkpoint Charlie

Na het bekijken van een kleine tentoonstelling buiten zijn we het Mauer museum ingegaan, ontzettend veel informatie, heel groot museum. Veel over de politiek maar ook verhalen over wat het met de mensen deed en verhalen over vluchtpogingen. Allemaal heel interessant maar op een gegeven moment kan er geen informatie meer bij.

MauermuseumMauermuseum

Mauermuseum

Lekker weertje

Na een lunchpauze zijn we verder gelopen naar het museum Topographie des Terrors, over het onstaan en verloop van het Derde rijk, het museum wordt omringd door steen omdat er over de geschiedenis van het Nationaal Socialisme geen gras mag groeien. Met de audioguide in het Nederlands gaan we door het museum, weer heel veel informatie erbij. Voor het museum staat nog een gedeelte van de muur en ook een kleine tentoonstelling.

Rianne bij de muurStukje can de originele muurTentoonstelling bij de muur

Topographie des Terrors

Na een drnkpauze om alles te laten bezinken lopen we naar de Potsdamerplatz.

Potsdamerplatz

En daarna naar het Sony Center, we kijken even rond en gaan dan lekker een poosje zitten bij een vijvertje, met de voeten in het water, maar dat is niet de bedoeling.

Sony CenterAfkoelen in Sony Center

Afkoelen in Sony Center

We overwegen om naar de film te gaan maar Rocketman wordt helemaal nagesynchroniseert en dat trekt ons niet. Ton is nieuwsgierig hoe het werkt met die electrische stepjes en gaat dat uitvogelen. Nadat we Vietnamees hebben gegeten gaan we met de stepjes terug naar het hotel, even wennen maar erg handig.

Vietnamees etenTon ook op de stepRondje met step

Niet gefietst

Overnachting Hotel One Berlijn-Mitte

1. Dini Bal:
    26 juni 2019
    Zo goed warm bij jullie. Mauer museum waren wij ook geweest bizar hoe sommigen over de muur gekomen zijn.
    Zoals in die volkswagen. Die tentoonstelling buiten bij die muur hebben we ook gezien maar denk dat er wel elke keer wat andere dingen op staan als ik de foto's zo zag. Wat zie je er hip uit in je leuk jurkje, gaaf op die step.
  2. Hennie:
    27 juni 2019
    wat bijzonder om geen gras te laten groeien bij dat museum. Daar is over nagedacht