Dag 19, vrijdag 28 juni

28 juni 2019 - Berlijn, Duitsland

Berlijn

Vanmorgen al onze tassen ingepakt en deze kunnen in het hotel blijven staan. We gaan eerst naar de Fernsehturm maar hebben nog wat tijd over en gaan nog even op tassenjacht, helaas zonder succes. Dus dan eerst maar de toren in. Geweldig uitzicht naar alle kanten, het is wel wat bewolkt maar dat maakt voor het zicht in Berlijn niet uit.

Fernsehturm

Uitzicht vanuit Fernsehturm

Na de Fernsehturm fietsen we naar de Bernauerstrasse, daar is een grote strook vrij gebleven waar eerst de muur en alle beveiligings systemen daarom heen stond.

BernauerstrasseBernauerstrasse

Bernauerstrasse

Later fietsen we naar het techniek museum en komen langs de Bondsdag waar ontzetten veel politie staat en heel veel auto's voor politici,  allemaal donkere Audi's met chauffeur. Als we daarlangs lopen horen we een demonstratie aankomen,  heel veel jeugd in een lange ketting, een klimaatprotest.

Klimaatdemonstratie

Daarna bezoeken we het techniek museum, ontzettend groot met heel  veel verschillende afdelingen.  Veel materiaal en veel informatie.

Techniek museumTechniek museum

Nadat we daar uitgekeken zijn gaan we over een bijna vrijliggend fietspad naar de Ikea, daar eten we wat en kopen alleen 2 blauwe tassen, kosten €1 😊

Bij Ikea 2 grote blauwe tassen gekocht

Daarna fietsen we terug naar ons hotel om de tassen op te halen. Vanaf daar fietsen we naar de Kurfürstendamm langs de Gedächtniskirche en daar is ook een momument voor de slachtoffers van de kerstmarkt in 2016.

Gedächtnis kirche

We hebben vandaag nog zeker 25 km gefietst door de hele stad

On 20u zijn we op het bus station nog iets te vroeg, dus drinken we eerst wat, daarna gaan we onze tassen ombouwen zodat we allebei 2 tassen overhouden, 1 handbagage en 1 (in ons geval) Ikea tas.

Alles ingepakt

Gelukt alles ingepakt. Het is echt een heel groot busstation, met bussen die naar allerlei plekken in Europa gaan

Fietsen zijn opgeladen

We hebben in Wansee de 1e stop, we rijden even een klein stukje waar we ook gefietst hebben.

Zelfde stukje als waar we gefietst hebben

Fietsafstand ongeveer 25 km

Overnachten in de bus

1. Dini Bal:
    28 juni 2019
    Wat hebben je nog veel gedaan in Berlijn. Goede reis wel thuis.
  2. Rianne van der Knijff:
    28 juni 2019
    Bedankt, we rijden, dus in ieder geval op tijd