Dag 16, dinsdag 25 juni

25 juni 2019 - Berlijn, Duitsland

Caputh (Potsdam)-Berlijn

Vanmorgen werden we om 6.45u al wakker van de warmte in de tent,  ondanks dat we met alle deuren open slapen (wel de gaasdeuren dicht). Dus dan maar aankleden, opruimen, ontbijten. We gooien gelijk weg wat we niet meer nodig hebben, gasblikje heeft het precies gered om nog een keer water te koken vanmorgen.

Goedemorgen

Om 8.15u zaten we al op de fiets, eerst een stukje langs de Templiner See, daarna kwamen we in Potsdam.

20190625_084415

In Potsdam eerst naar de Brandenburger Tor die ze daar hebben.

Brandenburger Tor in Potsdam

Daarna naar paleis Sanssouci, het zomerpaleis van Frederik de Grote, paleis was nog dicht zo vroeg waren we, we zij  er helemaal omheen gelopen, paleis zelf is niet eens zo groot maar de tuin er omheen wel.

Paleis SanssouciPaleis SanssouciPaleis SanssouciPaleis Sanssouci

Paleis Sanssouci

Als we daar uitgekeken zijn fietsen we naar het Holländisches viertel, een wijk met veel Nederlandse huizen met rode baksteen.

Holländische viertel

Daarna fietsen we verder naar Berlijn Wannsee en Berlijn Nicolassee. Onderweg houden we even een lunchpauze.

Lunch

Dan fietsen we de Heerstrasse op, Berlijn in en fietsen de laatste kilometers tot aan de Brandenburger Tor. We maken eerst een selfie en vragen daarna een Nederlands meisje om een paar foto's te maken

Wir haben is geschafft

Brandenburger Tor

En dan is er weer bier aan Unter den Linden, daarna zoeken we ons hotel op en kunnen gelijk terecht.

Natuurlijk weer bier

Vandaag 47,3 km gefietst tot Brandenburger Tor.

Totaal 1020km.

Na een douche en een rustmomentje gaan we lopend naar het Jewish museum, vooral een tentoonstelling. Daarna hapje eten en na rondje lopen en poosje in het park zitten gaan we richting hotel.

Jewish museum

Fietsafstand 47,3km

Overnachting Hotel One Berlijn-Mitte

1. Dini Bal:
    25 juni 2019
    Wat hebben je en prachtige tocht gemaakt en eigenlijk toch bet getroffen met het weer. Geniet nog paar dagen van Berlijn.Hoeveel km hebben je nu totaal gereden.
  2. Rianne van der Knijff:
    25 juni 2019
    Ongeveer 1020km gewoon de route, niet alle extra fietstochtje naar supermarkt etc.
    Was super om te doen
  3. Margriet Goudriaan:
    26 juni 2019
    Geniet van jullie dagen Berlijn, knap dat jullie het hebben gered!