Dag 10, woensdag 19 juni

19 juni 2019 - Bad Suderode, Duitsland

Bad Harzenburg-Gernrode

Vanmorgen al vroeg gewekt door de zon, wordt een warme dag vandaag, als we net na 9u wegrijden is het al 26 graden. Gelukkig gaan we gelijk de bossen in, even flink stijgen en dan heb je ook wat.

Om 9.15u zijn we alweer in het bos

We rijden in het bos over de voormalige grens met Oost- en WestDuitsland. We staan even stil om wat informatieborden te lezen, die gaan dan vooral over de gezondheidscultus die hier heerste. En ook over het gebied en er staan mooie houten routebordjes

Informatie over Sachen-AnhaltPrachtige houten informatiebordjes

We fietsen weer en klimmen en dalen is te doen, dan ben ik plotseling mijn telefoon kwijt, stress, zit altijd in het zakje op m'n rug van m'n fietsshirt, nu dus niet, ik weer dat ik hem bij de informatieborden nog had. Ton is zo lief om terug te fietsen, zonder tassen, ondertussen laat ik steeds Ton zijn telefoon bellen naar die van mij, het geluid staat aan en gelukkig weer gevonden, heel blij.

De rest van de dag verloopt ook niet vlekkeloos, ik laat steeds dingen uit m'n handen vallen en het klimmen wil ook niet erg, we rijden dan ook maar 15,1 gemiddeld, wel weer 1000 hoogtemeters op 59,5 km, we hebben allebei pap benen.

Om 11u zijn we in Wernigrode, kijken even rond in de oude binnenstad, Ton eet een ijsje en ik koop een bikini bij de Hunkemoller (was ik vergeten, voor s middags op de camping even lekker om bij te kleuren)

WernigerodeWernigerode

Wernigerode

Tussen Wernigrode en Blankenburg fietsen we wat meer langs de doorgaande weg. We komen langs kloster Michaelstein, we maken daar nog even een praatje met man en vrouw van half de 70, hebben prachtige electrische fietsen, Cube, heel veel Duitsers valt het op dat ik ook een Cube heb.

Kloster MichaelsteinKloster Michaelstein

In Blankenburg gaan we boodschappen doen voor de lunch en eten daarna in de buurt van Schloss Blankenburg

Het kleine slot

Dan verder richting Thale, waar veel te doen en te zien is, wij fietsen er alleen maar langs.

Kerkje in Thale

Het is ruim 30 graden vanmiddag en we zijn er een beetje klaar mee. We fietsen naar Gernrode langs een prachtig veld met klaprozen.

Enorm veld met klaprozen

Nogmaals de klaprozen

In Gernrode is 1 camping,  het aantal campings op de route is beperkt dus daar zijn we voor onze dagetappes afhankelijk van. Het is een kleine camping met 11 plekjes en elke plek heeft zijn eigen santair. Alles is vol en gereserveerd, we kunnen wel onze tent opzetten maar hebben geen douche, ze kan ons een wastafel met koud water en toilet aanbieden, nou dan maar, veel keuze hebben we niet, een douche had heel fijn geweest na zo'n warme dag.

We frissen ons op en zetten de tent op en gaan op zoek naar bier. Het is een heel apart dorpje, met prachtige huizen maar ook hele vervallen panden er tussen.

Opknappertje

Dreigende lucht

We drinken een biertje, doen boodschappen en eten in een prieeltje. Bij gebrek aan picknicktafel hebben we een veel betere versie, met WiFi!!

Ons huisje voor de avond

Fietsafstand 59,5km

Overnachting Harzer  Feriengarten Kurcamping

1. Dini Bal:
    19 juni 2019
    Zo wat een dag zo warm en dan geen douche das jammer. gelukkig je telefoon weer gevonden . Wij hebben ook een Cube als e-bike is inderdaad duits. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat en minder warm is.
  2. Margriet Goudriaan:
    20 juni 2019
    Goed bezig Jullie, jammer van de douche. Hopelijk vanavond wel weer een lekkere warme douche voor jullie spieren.
  3. Rianne van der Knijff:
    20 juni 2019
    Nou de douche was heerlijk na dat vieze zweet van gisteren en de modder van vandaag