Dag 11, donderdag 20 juni

20 juni 2019 - Bernburg, Duitsland

Gernrode-Bernburg

Vanmorgen flink bewolkt na wat buien vannacht, ze geven ook voor vandaag nog wat buien af maar dat valt mee.

Vuursalamander

Dit was ons plekje, vergeten foto te maken met tent

Om 9.20u zitten we weer op de fiets en breekt de zon door. We fietsen tot Ballenstedt in laatste stukje van het bos van het Harz gebergte daarna wordt het allemaal weer wat vlakker. Bij Ballenstedt is natuurlijk ook weer een slot en Ton heeft een ontmoeting met Aslan.

Alweer een bospadSchloss Ballenstedt

Ton ontmoet Aslan

We fietsen veel op fietspaden of rustige weggetjes, de dorpjes hebben bijna allemaal straten met kinderkopjes, niet fijn om te fietsen. Door al dat getril is er een boutje kapot aan de voordrager van Ton z'n fiets, gelukkig is met tiewraps alles te maken. Ton zijn voorspatbord is een paar dagen geleden ook al gerepareerd met tiewraps en mijn koplamp zit vast met ducttape. Dat was ook advies van de fietsenmaker, tiewraps en ducttape meenemen.

Beeld van een gewone straat in dorpje

Reparatie

In Gatersleben doen we wat boodschappen en bij de Concordia See houden we pauze.

Lunch bij Concordia See

Daarna krijgen we en klein buitje over ons heen. Naar Stassfurt fietsen we langs grote velden met tarwe en maïs (je ziet het groeien) ze hebben daar het smalste fietspad dat we tot nu toe hebben gezien.

Ultra smal fietspad

Ik heb vandaag weer ruzie met gps, valt een aantal keer zomaar uit, en dat is erg jammer want zo krijg ik thuis geen mooi overzicht van de routes die we per dag fietsen. Bij Stassfurt rijden we over een brug en daarnaast zit een zalmtrap.

Sluis/dam

Vanaf Stassfurt fietsen we langs riviertje de Bode tot Nienburg. Bij Hohenerxleben passeren we wederom een slot.

Schloss Hohenerxleben

In Nienburg eten we een ijsje daar waren we aan toe. Helaas zijn we door die 10 minuten vertraging uiteindelijk zeiknat op de camping. We fietsen langs een enorm fabriekscomplex.

Ijsje daar waren we wel aan toeMega groot complex voor bruinkool?

Helaas laatste 10 minuten flink nat geregend

Op de camping krijgen we gelijk handdoeken om ons te drogen en drinken we eerst een biertje, daarna is het droog en zetten we de tent op en kunnen we genieten van een heerlijke douche, lekker warm en een heerlijke straal, daar waren we zeker aan toe.

Totaal gefietst 85,9km

Overnachting camping Schifferklause

1. Dini Bal:
    20 juni 2019
    Als jullie terug zijn hangen je met tiewreps en ducktape aan elkaar. Maar ook wij fietsen veel over van die paden en bij mij was mijn schroef uit mijn slot ook helemaal los getrild. Gelukkig zat hij er nog in en kon pa hem weer vast draaien.
    Dat eten ziet er heerlijk uit lekker en makkelijk.