Dag 12, vrijdag 21 juni

21 juni 2019 - Dessau-Roßlau, Duitsland

Bernburg-Dessau

Vannacht nog wat geregend en vanmorgen nog bewolkt maar bewolking trok langzamerhand open.

Jarig

Iets na half 10 zaten we weer op de fiets, eerst door Bernburg heen om de route weer op te pikken.

BernburgVerlaten huis

Oud kantoorpand

Het eerste stuk naar Leau over fiets en landweggetjes. Bij Cörmigk reden we langs een bakkertje en vanwege mijn verjaardag was dat een goede gelegenheid om al na 15 km pauze te houden.

Tijd voor thee met gebak

Eet smakelijk

We fietsen naar Köthen en komen door kleine dorpjes heen met kinderkopjes en regelmatig onverharde weg en dan goed oppassen op alle kuilen die er zijn.

Breed pad, maar slalom voor de kuilen

Gelukkig asfalt fietspad

Mooi bordje met afstanden naar alle windstreken

In Köthen zitten we even op een bankje en kijken wat rond op het marktplein.

Kerk in Köthen

Stadhuis

Na Köthen fietsen we veel langs de gewone doorgaande weg, meestal met fietspad, op 1 weg zijn ze aan het werk en hebben we de weg voor onszelf.

Vrijliggend fietspad

Er komt nieuw fietspad, nu afgesloten dus weg voor onszelf

Net voor Dessau rijden we nog door een stuk bos en pakken een stukje Elbe Radweg.

Plaspauze

We slapen vannacht bij een watersport vereniging die ook wat kampeerplekken hebben.

Koelkast met bierGeldkistje voor het bier

Proost

Vandaag 62 km gefietst, gaan zo Dessau verkennen.

Eind van de middag naar de binnenstad gefietst (10km erbij 😊) van de oude stad is 80% gebombardeerd in de oorlog, heel veel moois is er niet voor terug gebouwd.

We hebben vanmiddag niet geluncht, toen nog geen trek nu al vroeg wel trek, dus al best vroeg gegeten. Prima gegeten alleen kregen we het hoofdgerecht al terwijl ik nog niet met voorgerecht klaar was.

DessauDessau

Weer proost

's Avonds op een bankje langs de Elbe gezeten.

Aan de oever van de Elbe

Fietsafstand 62 km

Overnachting Yacht Club Dessau

1. Hennie:
    Ma,

Dat is nog eens verjaardag vieren. Als je nog 's dat boek krijgt wat ik ook heb (Mam, vertel eens) hoef je alleen je blogs in te plakken.
  2. Rianne van der Knijff:
    21 juni 2019
    Dat is zeker heel handig, we weten nu af en toe al niet in welk stadje iets was
  3. Dini Bal:
    21 juni 2019
    Volgens mij heb je je toch echt jarig gevoeld vandaag. Lekker gebak en uit eten en mooi weer zo te zien. Ik kan me van Dessau niet zo veel meer herinneren en we hadden toen nog geen digitale foto's kan dus niet even terugkijken.Fijne avond nog.
  4. Rianne van der Knijff:
    21 juni 2019
    Wat betreft eten was het zeker een feestelijke dag.
    Dessau is ook niks bijzonders