Dag 8, maandag 17 juni

17 juni 2019 - Bad Gandersheim, Duitsland

Höxter-Bad Gandersheim

Vanmorgen bij het wakker worden was het mistig.

Mistig begin

Duurde even maar uiteindelijk kwam de zon, toen we om 9.30u wegreden was het helemaal blauw.

Bij vertrek trekt het open

Net buiten Höxter staat Schloss Covey, het is een klooster uit 822, het wordt nog bewoond en je kunt het bezoeken.

Schloss CoveySchloss Covey

We rijden verder langs de Weser naar Holzminden, lekker rustig begin van de tocht.

Weser

Na Holzminden komen we in Bevern,  daar staat ook weer een Schloss, uit 1590, nooit verwoest geweest, ook erg mooi.

Schloss Bevern

Schloss BevernSchloss Bevern

Vanaf nu gaan we weer wat meer klimmen en ook wat dalen natuurlijk,  het is allemaal goed te doen. In Stadtoldendorf doen we even wat boodschappen voor de lunch en hebben een praatje met een mw van in de 60 schatten wij. Ze fietst alleen van de Poolse grens naar Arnhem en heeft een stevig tempo van rond de 100km per dag, niet electrisch. Na Stadtoldendorf fietsen we een kilometer of 8 langs de gewone doorgaande weg zonder vrijliggend fietspad, niet fijn, gelukkig is het rustig op de weg. We fietsen vanmiddag sowieso vrij veel langs de doorgaande weg, maar dan dus op een fietspad en in de steden/dorpen mag je op de stoep fietsen.

Prachtige (Hollandse) in dit geval Duitse luchten

Het is prima weer, rond de 23 graden en wat stapel wolken. In de buurt van Markoldendorf nemen we pauze om te lunchen.

Pauze

Plaatje

In Einbeck zit een automuseum, maar helaas op maandag dicht.

Automuseum in Einbeck

Automuseum in Einbeck

In de buurt van Kreiensen staan in een vers gemaaid weiland heel veel ooievaars.  Hebben we een paar weken geleden in Nederland ook gezien. We zien dagelijks roofvogels vliegen maar het is lastig om die met m'n mobiel tijdens het fietsen op de foto te krijgen, eerder deze week hebben we ook 2x een ree gezien die voor ons overstak, maar niet op de foto natuurlijk.

Roofvogel, maar welke?

Ooievaars

En dan zijn we na 81km in Bad Gandersheim, op een camping met hele grote plekken, we hebben het hele trekkersveld voor onszelf.  Ondertussen hebben we vaste rituelen, we drinken eerst een biertje, zetten dan de tent op en dan douchen en relaxen. Later gaat Rianne koken en Ton afwassen.

Lekker plekje

Volle maan

Fietsafstand 81km

Overnachting Kur-camping Bad Gandersheim

1. Dini Bal:
    17 juni 2019
    Ziet er weer mooi uit allemaal. Wat hebben je een mooi plekje op de camping.
  2. Margriet Goudriaan:
    18 juni 2019
    Jammer dat het museum dicht Was, we kregen een leuke video van Ton, geniet van het weer en elkaar. Liefs uit Frankrijk
  3. Rianne van der Knijff:
    18 juni 2019
    Dat was zeker jammer, Ton had zich er uren kunnen vermaken en ik buiten op een bankje in de zon. Fijne vakantie