Dag 5, vrijdag 14 juni

14 juni 2019 - Schloß Holte-Stukenbrock, Duitsland

Sassenberg-Schloss Holte- Stukenbrock

Vanmorgen om 9.30u zaten weer op de fiets, de routine van tassen inpakken en opbreken gaat prima.

En we zijn weer gestart

De hele dag een mix van zon en wolken, temperatuur loopt op naar 25C in de middag. We moeten vanaf de camping 7 km fietsen om weer op de route te komen.  We komen langs een motormuseum, helaas nog dicht maar Ton heeft er wel even rond gekeken.

Motormuseum onderweg, helaas nog gesloten

We volgen en passeren regelmatig de rivier de Ems.

Rivier de Ems

Bij de Action in Harsewinkel kopen we even wat spray voor onze ketting, door alle onverharde wegen begint het behoorlijk te knarsen, soepel kunnen we weer verder.

Action, ketting smeren

Via een mooie groene route rijden we Gütersloh binnen, we kijken even rond, doen wat boodschappen en vinden een plekje voor de lunch.

Gütersloh

Even opfrissenBroodje kaas

Bloemenvrouw

We rijden daarna door Rheda en Wiedenbrück, deze 2 steden zijn verbonden door een soort natuurgebied,  park is niet het goede woord, je hebt niet door dat je door de stad rijdt.

RhedaWiedenbrück

Vakwerkhuizen in Wiedenbrück

Wiedenbrück heeft mooie vakwerkhuizen. We komen door Rietberg met een paadje met knotwilgen, alsof je thuis bent.

Knotwilgen, feels like home

In Verl doen we boodschappen voor het avondeten, we zijn dan al best moe, maar moeten toch nog 20km. We komen langs Schloss Holte

Schloss Holte

En dan komen we rond 16.15u aan op de camping en zijn we ontzettend blij met een biertje, we blijken 96,8km te hebben gefietst, dus logisch dat we versleten zijn.

Welverdiend

In de avond een wandeling om het meertje gemaakt.

We nemen meestal geen electriciteit op de camping maar laden de gps en battery pack op in toiletgebouw.

Lijkt net ZwedenAvondwandeling

Fietsafstand 96,8

Overnachting camping am Furlbach

1. Dini Bal:
    14 juni 2019
    Zo dan hebben jullie vandaag stuk meer dan wij gefietst. wij maar 25km vandaag. Fijn dat je mooi weer hebben hier ook zonnig vandaag.
  2. Rianne van der Knijff:
    14 juni 2019
    Jullie gisteren meer en wij zijn tenslotte op fiets vakantie