Dag 4, donderdag 13 juni

13 juni 2019 - Versmold, Duitsland

Münster-Sassenberg

Vanmorgen wakker geworden met de zon, daardoor droogde tent en wat spullen snel op. Vannacht had de externe oplader bij Nederlandse mensen in de camper kunnen opladen, kunnen wij weer vooruit met onze apparatuur.

We fietsen vanaf de camping langs een riviertje, helaas blijkt na 10 minuten dat er een brug ontbreekt dus weer terug.

Mooi plaatje, helaas ontbreekt de brug, dus moeten we terug

We fietsen door akkerland met veel graan en maïs, boerenlandweggetjes afgewisseld met onverharde bospaden,  vandaag nauwelijks langs doorgaande wegen. De hele route is prima bewegwijzerd, daarnaast hebben we een boekje met de route, Ton een app met de route en ik de gps, dus verdwalen gaat bijna niet.

Bordjes zijn overal aanwezig

Er waait een forse zuidwesten wind, wij fietsen vooral naar het oosten, dus veel wind in de rug. De windmolens doen het prima en ook de zonnepanelen die je hier bijna overal ziet, draaien goed.

Windmolens

Heel veel zonnepanelen op huizen en schuren

Korenbloemen

We hebben vandaag een korte route, dat komt omdat er hier weinig campings zijn, de keuze tussen ruim 100km of net 40km, aangezien we de afgelopen dagen al flink hebben doorgefietst, nemen we het er vandaag van.

Huis met watermolen

Pauze net voor Warendorf

Onderweg even een broodje gegeten, daarna in kwamen we door Warendorf,  mooi oud stadje.

WarendorfWarendorfWarendorf

Warendorf

We fietsen we  stukje van de route af, bij Sassenberg liggen een aantal campings bij elkaar. Op de eerste is de receptie dicht, dus wij kijken even of we de camping leuk vinden, we worden aangesproken dat dat niet de bedoeling is, beetje kinderachtig vinden wij en fietsen door naar de volgende. Uiteindelijk komen we op een heel mooi plekje aan een watertje. We hebben lekker de tijd om te zonnen, te lezen, de was te doen, kortom even relaxen.

Prachtig plekje

Dit is ons uitzicht 😊

Vandaag 42,1km gefietst

Overnacht op campingplatz Heidesee

1. Dini Bal:
    13 juni 2019
    Lekker rustig dagje en prachtig plekje om te overnachten.
  2. Margriet Goudriaan:
    14 juni 2019
    Leuk om even te lezen hoe het gaat, succes de volgende kilometers.
    Liefs,
    Friso en Margriet
  3. Rianne van der Knijff:
    14 juni 2019
    Dankjewel, jullie ook goede vakantie