Dag 2, dinsdag 11 juni

11 juni 2019 - Stadtlohn, Duitsland

Gorssel-Büren

Vanmorgen wat langer blijven liggen omdat het regende, na een heerlijk ontbijt om 10.30u vertrokken.

Ontbijtzaal

Serre

Vertrek bij Stayokay

De eerste 3 kwartier  met een vest aan, vanaf Almen kwam het zonnetje door, onderweg nog wat omgewaaide bomen gezien.

Omgewaaide boom

We fietsen door het coulissenlandschap van de Achterhoek, met bomen, weggetjes en weilanden/akkerland, regelmatig onverharde paden. De rivier de Berkel passeren we regelmatig.

De Berkel

In de buurt van Borculo fietsen we door een heel smal weggetje met het volgende bord:

Opletten dus

In Eibergen hebben we wat boodschappen gedaan voor de lunch, bij het Zwillbrocker Venn hebben we pauze gehouden, er zitten heel veel vogels, op de (matige) foto zie je 3 flamingo's, we zijn nu net de grens over en volgen vanaf hier de route R1 naar Berlijn.

3 flamingo's

Lunch

Uitzicht tijdens de lunch

We passeren de grens om 14u

Deze bordjes gaan we volgen

Vanwege het mooie weer besluiten we maar een stukje verder te fietsen vandaag want morgen geven ze regen op. We fietsen door Vreden en Stadtlohn.

Vreden

De Berkel

Ook hier houtstapels

En om 17u arriveren we in Büren, een gehuchtje, we hebben dan ongeveer 97 km gefietst en weer gelukt om rond de 20km/uur te fietsen. Helaas viel de gps het laatste stuk uit, dus laatste 13 km niet kunnen meten.

Na 97 km smaakt biertje prima

En natuurlijk hebben we dan een biertje verdiend. Vannacht nog een nachtje hotel vanwege de vele regen die ze vannacht en morgenochtend verwachten.

Fietsafstand 97km

Overnachting Büren, Land-Gut hotel Ritter

1. Dini Bal:
    11 juni 2019
    Zo das een heel eind 97km maar gelukkig niet in regenpakken hoeven te fietsen. Mooi landschap zo te zien.
  2. Nely:
    12 juni 2019