Dag 14, zondag 23 juni

23 juni 2019 - Wittenberg, Duitsland

Wittenberg

Vanmorgen blijkt dat onze medefietsers al vroeg wakker zijn. Om 8.30u zitten wij aan het ontbijt en de rest is al weg. Gisteren ook een Nederlands stel gesproken die om 8u op de fiets zitten en gisteren 110km hadden gefietst, zijn wij toch maar watjes, maar dat bevalt ons prima.

Vanmorgen zijn we naar de dienst in de Schlosskirche geweest. Er was een groep uit Zuid Korea en een koor uit Chicago, preek ging over Mozes in biezenmandje. Na de dienst mochten we door de deur met steĺlingen naar buiten.

Dienst in SchlosskircheGlas in lood ramen

Na de dienst door Thesetür

Na de dienst de toren beklommen.

Dak van Schlosskirch

Uitzicht over Wittenberg

Daarna waren we wel toe aan iets te eten, Ton nam spaghetti carbonara maar dan van ijs en noten.

Spaghetti carbonara

Daarna de stadskerk bekeken en een museum over hoe het leven er in de DDR uit zag,  bij beide mocht je binnen geen foto's maken.

Stadskerk

Museumi

Na nog een hapje eten gingen we terug naar de camping, nog even relaxen in de zon.

Ijsje eten in de stadTrabant

We wilden op de camping wat eten maar die bleek gesloten, dus om 19u toch nog maar even naar Wittenberg gefietst. Pizza gegeten, was op zich prima maar bediening was echt slecht.

s Avonds op camping nog lekker op dijkje gezeten, gelezen en gekletst met andere Nederlanders die onderweg zijn naar Praag.

Zonsondergang

Fietsafstand 2x heen en weer naar Wittenberg

Overnachting camping Marina

1. Dini Bal:
    23 juni 2019
    Mooie dag in Wittenberg. Morgen weer op de fiets. hoeveel km nog tot Berlijn.
  2. Rianne van der Knijff:
    23 juni 2019