Zaterdag 28 april

28 april 2018 - Putten, Nederland

Na een ontbijt in Uithoorn en even een buitje afgewacht gaan we weer op de fiets. We volgen vandaag knooppunten en willen dan uiteindelijk bij Strand Nulde eindigen. We fietsen eerst een stukje door de polder richting de Vinkeveens plassen, hier fietsen we door de plassen met heel veel grote en kermisachtige huizen. Daarna steken we het Amsterdam Rijnkanaal over en gaan naar Vreeland, daar doen we een bakje bij Tineke, Ton z'n tante, er komen wat buien over, maar als wij weer op de fiets stappen is het droog. Het waait stevig, een zuidwesten wind, die we over het algemeen redelijk mee hebben. Vanaf Vreeland hebben we een prachtig pad over de Loosdrechtse plassen, waarna we in de bossen bij Hilversum uitkomen. We fietsen over de Hoorn boegse heide, kruisen de A27 en het spoor en houden een stukje voor Lage Vuursche pauze en eten een pannenkoek. Na Baarn komen we weer in de polder, na Bunschoten-Spakenburg fietsen we langs het Veluwemeer tot we bij Strand Nulde zijn, 80km. Het hotel is aan de buiten kant niet fraai maar binnen hebben we een prachtig uitzicht over het Veluwemeer. We eten 's avonds bij restaurant SES ook op het strand van Nulde. De volgende dag regent het zoveel dat we gelijk in Putten al op de trein naar huis stappen.