Ardennen dag 2 Diest-Huy

18 oktober 2018 - Hoei, België

Redelijk geslapen maar was bedompte kamer doordat er geen buitenraam in zat. Om 8.30u aan het ontbijt en om 9.15u op de fiets. Onze fietsen stonden in garagebox een stukje verder in de straat. Bij de start is het iets zonnig, in de ochtend regelmatig zon begin van de middag trekt het meer dicht en later komt de zon weer wat terug. Het waait vandaag harder dan gisteren, noordoosten windkracht 3 en wij fietsen voornamelijk naar zuidoosten dus nooit echt tegen. We fietsen 90% Van de tijd op fietspaden,  waarvan 1x een kort stuk op een voormalig spoor en in de middag vanaf Landen ongeveer 25 km.

We zijn rond 12u in Landen en zoeken een supermarkt, daar kopen we wat voor de lunch. Net buiten Landen op het eerste bankje dat we zien eten we wat.

Vandaag fietsen we vooral door dorpjes meestal klein, Landen is net wat groter. En vandaag ook meer hoogtemeters maar dat is logisch. Het laatste stukje fietsen we langs de Maas, voor ons niet onbekend want in augustus hebben we in Nederland ook veel langs de Maas gefietst.

Om 15.15 arriveren we in Huy, waar we op een terras genieten van ons biertje. 80 km gefietst vandaag, tempo lag iets lager dan gisteren. Daarna op zoek naar ons onderkomen. Vandaag een kamer bij een particulier. We slapen op de kamer van Emma. Een mooie grote en lichte kamer.

S Avonds lopen we naar het centrum en vinden een leuk restaurantje om te eten. Om 22u naar bed, morgen vroeg op

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dini Bal:
    18 oktober 2018
    Een heel mooie route als ik zo de foto's zie. Slapen in de kamer van Emma dan lijkt het wel of je thuis bent. Succes morgen .