Veluwe dag 1 Elst-Otterlo

10 mei 2019 - Otterlo, Nederland

Vanmorgen om 9.30u vertrokken, eerst naar Elst gereden naar de fietsvakantiewinkel. We hebben daar al veel spulletjes gekocht voor onze fietsvakantie.  Nu alleen een filtertje voor de koffie. Een parkeerplek gezocht voor de auto, P&R parkeergarage is gratis dus prima keuze. Om 11.15 gestart in Elst.

Start vanaf Elst

Eerst een stuk door polderlandschap, langs een brede vaart, dit blijkt de Linge te zijn.

Onderweg, slootje blijkt de Linge te zijn

We fietsen richting de Rijn en varen daar over met voetveer, we hebben heel veel geluk want veer vaart eigenlijk niet vandaag, alleen in het weekend. De schipper is aan het verven en zet ons gratis over.

Veerpontje Heteren-Renkum

We fietsen door Renkum en komen dan bij bos en hei, en dat blijven we de rest van de middag zien. We komen uit bij de Ginkelse hei en fietsen naar de Planken Wambuis om te eten. Daarna is het niet ver meer naar Otterlo, we fietsen nog een klein stukje om, rond 14.30u arriveren we op de camping.  46 km gefietst.

Heide

15 jaar geleden hebben we hier ook gestaan, tijdens een fietsvakantie met de kinderen, toen hadden we een trekkershut, onze gegevens staan nog in de computer. We zoeken een plekje, met picknicktafel en gaan de boel opzetten, dat lukt prima. Na douche en wat drinken, boodschappen gehaald in het dorp. Op de camping is een gezamenlijke ruimte waar we gebruik van mogen maken, altijd lekker.

De kookjuf op 1 pitje

Voor het eerst gekookt op 1 pitje, gelukt, smaakte ook nog prima.

S avonds nog een mooie wandeling gemaakt in de omgeving.

Mooi open stuk

1. Dini Bal: