Zondag 1 september

1 september 2019 - Den Haag, Nederland

Ouddorp-Den Haag

Na een winderig nachtje met wat spetters regen was het vanmorgen droog en ook geen condens op de tent. Ontbijt met koffie en thee want gisteren een gasblikje gekocht dat ik vergeten was. Naast wat crackers hadden we allebei nog een bolus, smaakte prima.

Vertrek met vuurtoren op achtergrond

Om 9.20u vertrokken,  fietspad langs de duinen, langs de Flipjes

Flipjes, jeugdsentiment

En verder naar Goedereede en Haringvlietsluizen. Er staat een stevige westenwind, regelmatig hebben we beschutting van bosjes, heggen, duinen maar af en toe moeten we ook flink trappen. Het is wisselend bewolkt en wordt in de loop van de dag zonniger.

Duinen bij Oostvoorne

Na het duingebied van Oostvoorne fietsen we de 2e Maasvlakte op, behoorlijk winderig maar wel indrukwekkend al die industrie.

2e Maasvlakte2e Maasvlakte2e Maasvlakte

2e Maasvlakte

We varen vanaf de Maasvlakte met Fast Ferry naar Hoek van Holland, leuk tochtje.

Fast Ferry van Maasvlakte naar Hoek van Holland

Fast Ferry

In Hoek van Holland halen we wat te eten  bij de AH en eten dat op een bankje bij de Nieuwe waterweg op. Het  is druk op de bankjes er komt nog een stel uit Vlaardingen bij ons zitten.

Lunch pauze aan Nieuwe waterweg

Verder door Hoek van Holland en stukje Westland en vervolgens helemaal door de duinen naar Den Haag.

WestlandDoor de duinenKijkduin

Mooie huizen

Het was een leuk stuk om te fietsen, wel allemaal langs de kust maar toch afwisselend. We willen nog een keer van Den Haag naar de achterhoek fietsen, dan hebben we het Nederlandse gedeelte van de Europaradweg 1 ook gefietst.

Om 15.23u gaan we met de trein weer naar huis. Was lekker om weer even 2 dagen te fietsen.

Afstand 85,2 km

Gemiddelde snelheid 19,41km/u

Hoogtemeters 484m

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade