Zaterdag 31 augustus

31 augustus 2019 - Ouddorp, Nederland

Vanmorgen om 8u wakker, na ontbijt en inpakken op zoek naar eigenaar om te kijken of we ergens kunnen betalen, na telefoontje konden we ons geld doneren.

Camping BroedershoekCamping Broedershoek

Om 9.30u zitten we op de fiets, even stukje terug naar de kust zodat we de route weer op kunnen pakken. We rijden langs/door de duinen en door bos naar Zoutelande en daarna naar Westkapelle. In Dishoek zijn ze al vroeg aan het ringsteken.

Ringsteken

Typisch Zeeuws weggetje

Vuurtoren Westkapelle

Verder door Domburg, door duin/bosgebied naar Oostkapelle en Vrouwenpolder. Als we bij de Oosterschelde kering komen, stoppen we voor een bakje koffie en thee met cheesecake

Koffie/thee met cheesecake

We hebben windje mee en fietsen vlot over de stormvloedkering

Oosterscheldekering

Selfie

Dan de duinen/bossen In bij Westenschouwen, als we bijna in Burg Haamstede zijn blijkt Ton lekke band te hebben. Gelukkig is er een fietsenmaker die tijd heeft, nieuwe band, nieuwe spaken, na een uur kunnen we weer verder. Ondertussen hebben we geluncht, de AH is tegenover de fietsenmaker.  Bij de bakker 2 bolussen gehaald voor morgenochtend.

Lunch in Burgh-Haamstede

Kerk Burgh-Haamstede

We fietsen richting Renesse soms behoorlijke klimpartijen over de duinen. Daarna de Brouwersdan over en zijn we in Ouddorp, op boerencamping Zonnewende is een plekje.

BrouwersdamVuurtoren van Ouddorp

We zetten onze tent neer en gaan nog een poosje naar het strand.

s Avonds gaan we met Roel en Marleen en kinderen eten bij Bij Marc, Emma komt ook nog even langs. Het wordt fris door de wind. Terug op de camping is er een soort woonkamertje waar we warm kunnen zitten.

Afstand 76,1 km

Gemiddelde snelheid 19,35 km/uur

Hoogtemeters 371m

1. Dini Bal:
    31 augustus 2019
    Flinke route, sta je op de camping zonnewende waar we vroeger ook stonden.
  2. Rianne van der Knijff:
    31 augustus 2019
    Ja klopt, is nog steeds hetzelfde
  3. Hennie:
    1 september 2019
    Hebben jullie de fietsen niet horen kreunen van alweer?
  4. Rianne van der Knijff:
    1 september 2019