Ardennen dag 3 Huy- Provedoux

19 oktober 2018 - Vielsalm, België

Vanmorgen al bijtijds gestart, om 8.30u zaten we op de fiets. Eerst langs de bakker voor een broodje, toen de route zoeken, dat lukte snel. Gelijk stijgen en dat is de rest van de dag niet meer gestopt. Zonnetje is in de ochtend nog waterig maar breekt s middags goed door. De eerste 15km fietsen we over een oude spoorlijn, die wel continue stijgt. Daarna duiken we het Belgische platteland op en wordt het veel klimmen en iets minder dalen. Asfaltwegen zijn regelmatig zeer slecht. Route is goed te volgen met de Garmin en via fietsknoop. Om 11.30u zijn we in Durbuy, we hebben er dan 35 km op zitten. We eten en drinken wat en gaan dan weer op pad. Na Durbuy gelijk weer klimmen. Daarna rustig aan klimmen en dalen. Veelal over rustige landweggetjes en enkele keer over een drukke doorgaande weg wat echt niet fijn is. Het continue klimmen is best pittig. Regelmatig even een pauze om bij te komen en een reepje te eten. Uiteindelijk zijn we om 16u bij het huisje en kunnen we lekker bijkomen met natuurlijk een biertje op het terras. Een groot gedeelte van de familie is er dan al. Het familie weekend kan beginnen.

1. Dini Bal:
    22 oktober 2018
    Nog even je veerhaal gelezen en de foto's bekeken. Echt mooi maar wel pittig. Knap gedaan hoor.