Ardennen dag 1 Tilburg-Diest

17 oktober 2018 - Diest, België

Vanmorgen om 9u met de trein vertrokken naar Tilburg. Rond 9.45 waren we op station Tilburg Universiteit. Daar op de fiets gestapt in de mist. Helaas kwamen we er al snel achter dat het eerste deel van ons fietspad dicht was ivm werkzaamheden. Een omweg moeten zoeken en na een paar kilometer konden we op het Belselijntje. Dit pad loopt van Tilburg tot Turnhout. We fietsen tussen de landerijen, door bossen en door dorpjes. Ondertussen breekt de zon ook door. Om 12u waren we in Turnhout. We zochten een supermarkt voor een lunch maar zagen we niet dus dan maar verder richting Herentals. Dit ging via de gewone weg, met knooppunten. Prima te volgen behalve dan dat de Belgen de bordjes net iets te laat neerzetten dus soms flink in de rem. Rond 13.15 rijden we Herentals binnen en zien gelijk een leuke uitspanning aan een riviertje en eten daar een tosti. Om 13.45u rijden we daar weer weg. Onder Herentals komen we weer op een oude spoorlijn deze loopt tot Aarschot. We kruisen zeer regelmatig een gewone weg en we krijgen van alle automobilisten voorrang, erg netjes. Om 15u zijn we in Aarschot,  we hebben dan al 80km gefietst. Ton koopt een broodje en dat eten we even later op langs een watertje. Het laatste stuk fietsen we naar het oosten en gaat soms wat omhoog. Om 16.30u zijn we in Diest en drinken een pilsje op een terras. Prachtige fietsdag. 105 km gefietst.

Na een poosje rusten s avonds in het centrum op een plein gegeten. Nog buiten kunnen zitten wel met terrasverwarming. Allebei stoofvlees op,  smaakte prima.

1. Dini Bal:
    17 oktober 2018
    Wat een schitterende tocht en prima weer.